Rabbim 2015 mayıs ayında eşimle birlikte Ümre ibadetimizi gerçekleştirmeyi nasip etti. Bu süreç içerisinde Medine'i Münevvere'de Peygamber Efendimiz (sav) 'in misafiri olduğumuz dönemde telefonumla çektiğim videoları sizinle de paylaşmak istedim. Rabbim içi bu topraklara gitmek için yanan tüm Müslümanlara da nasip etsin.
İlk videoda Peygamber Efendimizin kabri şeriflerini gizli şekilde çektim, çünkü çekim izni verilmiyor. İkinci videoda ise öğle namazı sonrası mescid bölümünden görüntüler bulunmakta..
16 Mart 2016 Çarşamba
6 Mart 2016 Pazar
Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş Toplantısı Sonuç Bildirgesi
SONUÇ BİLDİRGESİ
Ağır
bir bunalımın eşiğinde olan Türk turizminin geleceği “antik çağın en önemli üç kehanet merkezinden" birine ev
sahipliği yapan Didim'de tartışıldı. Didim Belediyesi adına Turizm
Araştırmaları Derneği (TURAD)'ın katkılarıyla 5 Mart 2016 Cumartesi günü
gerçekleştirilen toplantıda, sektör
sorunları ve dünyadaki gelişmeler, geleceği tasarlayacak bir yaklaşımla ele
alındı. Dönemsel değil yapısal çözümlerin masaya yatırıldığı “Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş” başlıklı
toplantının sonunda bir sonuç bildirgesi yayımlandı.
Turizmin geleceğine
ışık tutacak önemli bir toplantıya ev sahipliği yapmaktan ötürü duyduğu
mutluluğu belirten Didim Belediye Başkanı Deniz Atabay “Akılcı
düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk
turizmini geleceğe taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Çözüm yolculuğu için Didim’den yola çıkıyoruz. İhtiyacımız olan; değerlerin ön plana çıktığı kalıcı çözümlere
ulaşmak ve uygulamak” dedi.
Sonuç bildirgesini
basınla paylaşan TURAD Başkanı Bahattin
Yücel, çıkış yolu olarak görülen “İş Geliştirme Odaklı Kriz Yönetim”
yaklaşımını açıkladı ve turizm sektörünü krizden çıkaracak temel adımları; Markalaşma ve Sürdürülebilirlik,
Dijitalleşme ve Mobilite, Ulusal Turizm Veri Tabanı oluşturmak olarak özetledi.
1.
TÜRKİYE’DE DURUM
Mevcut Durum: Sorunu da yeni nesil çözümleri de görmezden geliyoruz
Dünyada her yıl 1 milyarın
üzerinde insan seyahat ediyor ve 1.2 trilyon dolarlık dev bir pazar
oluşturuyor. Bu büyük pazarın %70’ini hala Akdeniz ülkelerine seyahat
oluştururken, Çin ve Hindistan’ın ciddi bir atağa kalkması bekleniyor. Dünyada
bölgesel sıkıntılar yaşansa da 700 bin yatağı bulunan ve sadece yaz turizmine
odaklanan Türkiye bugün, uzun yıllardır beklenen krizin tam içinde yer alıyor. Bugüne değil geleceğe odaklanmalı
ve köklü çözümlere imza atmalıyız. Sektörde alışkın olduklarımızdan çok başka
şeyler oluyor: Kitle turizminin bitmesine paralel aracılık devre dışı kalırken;
tüketici, hizmet üretimine doğrudan ulaşabilir hale geliyor. 2016 yılı ve
sonrası için artık iyi analiz etmemiz gereken yeni bir gezgin profili ve onun
dijital çağa entegre olan yeni seyahat alışkanlıkları var.
Turizm sektörü dijital çağa geçti!
Ağır bir bunalımın eşiğinde olan Türk
turizminin geleceği “antik çağın en önemli üç kehanet merkezinden" birine ev sahipliği yapan Didim'de
tartışıldı. Didim Belediyesi adına Turizm Araştırmaları Derneği (TURAD)'ın
katkılarıyla 5 Mart 2016 Cumartesi günü
gerçekleştirilen toplantıda, sektör
sorunları ve dünyadaki gelişmeler, geleceği tasarlayacak bir yaklaşımla ele
alındı. Dönemsel değil yapısal çözümlerin masaya yatırıldığı “Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş” başlıklı
toplantının sonunda bir sonuç bildirgesi yayımlandı.
Turizmin geleceğine ışık tutacak önemli bir
toplantıya ev sahipliği yapmaktan ötürü duyduğu mutluluğu belirten Didim
Belediye Başkanı Deniz Atabay “Akılcı
düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk
turizmini geleceğe taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Çözüm yolculuğu için Didim’den yola çıkıyoruz. İhtiyacımız olan; değerlerin ön plana çıktığı kalıcı çözümlere
ulaşmak ve uygulamak” dedi.
Sonuç bildirgesini
basınla paylaşan TURAD Başkanı Bahattin
Yücel, çıkış yolu olarak görülen “İş Geliştirme Odaklı Kriz Yönetim”
yaklaşımını açıkladı ve turizm sektörünü krizden çıkaracak temel adımları; Markalaşma ve Sürdürülebilirlik,
Dijitalleşme ve Mobilite, Ulusal Turizm Veri Tabanı oluşturmak olarak
özetledi. Yücel, “Kitle turizmi sona
erdi. Bugün hizmet üreticisi ve tüketici arasındaki en kestirme yol internet.
Mobil araçlarla yapılan rezervasyonlar, 2019 yılında (200 Milyar Dolar) toplam
online satışların % 22,5’ine ulaşacak.
Sayısallaşma yolunda önemli bir eşikteyiz” dedi.
Deniz ATABAY, Didim Belediye Başkanı
Hedefimiz büyürken gelişebilmek...
Akılcı düşüncenin ve
felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk turizmini geleceğe
taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Sert bir şekilde kendimizi eleştirmezsek analog çağda yakalayamadığımız
çizgiyi dijitalde hiç yakalayamayacağız. Didim bir tur operatörünün keşfiyle
turizme açılan bir kasaba idi. O günden bu yana Didim, çok büyüdü ama
gelişemedi. Hedefimiz gelişme odaklı iş
geliştirme yapma. Bütün eksiklerimizi biliyoruz. Önemli projelere
hazırlanıyoruz. Bundan sonra çözüm için çalışmalıyız. Bundan sonra güven ortamı
yaratmak esas olmalı.
İskender YÖNDER; Didim Kaymakamı
Didim'in nüfusu yılda ortalama 10 bin artıyor
64 binlerden 73 bin
nüfuslara geldik. Didim'in nüfusu yılda ortalama 10 bin artıyor. Artık analogdan
dijitale geçerken bu değişimlerin de farkına varmak lazım. Buna uyum sağlamak
zorundayız. Uyum sağlamak için de uyumamak lazım. Şu anda Didim Turizm Ticaret
Serbest Bölgesi için çalışmalar yürütülüyor. İlçede turizmi geliştiriyoruz ve
sektörün duayenlerinin görüş, düşünce ve eleştirilerine ihtiyacımız var.
Ayşegül ÇAKIR, TURAD / Didim Markalaşma Projesi
Markalaşma ve Sürdürülebilirlik” projesine Didim’den start vereceğiz
“Markalaşma ve Sürdürülebilirlik”
projesine Didim’den start vereceğiz. 20 işletmenin uluslararası standartlarda
hizmet vermesini hedefleyen Didim Projesi Pilot Uygulaması, kısa zamanda tüm
bölgeyi kapsayacak. Kendi finansmanını kendi sağlayacak bir “Sürekli İş Geliştirme
Modelini” hayata geçireceğiz. Deniz/güneş tatil anlayışını genişletecek coğrafi
ve kültürel anlamda Didim’in sunduğu faydayı ortaya çıkararak müşteri
sadakatini pekiştireceğiz.
14 Aralık 2015 Pazartesi
Manisa Kırkağaç Kavunu Nereden Alınır?
Bir bahçe düşünün ki 30 ton kavunla dolu olsun. Ülkemiz her açıdan cennet, her noktası ayrı bereketli. Manisa Kırkağaç da bu bereketli noktalardan sadece biri. İzmir yolu üzerinde Manisa ya yaklaştıkça kavuncular ortaya çıkıyor. Ama buradaki püf noktamız kavunu yol üstünden değil, Kırkağaç'ın içinden almak. Benden söylemesi yol üstünde 3 TL olan kavunun kilosu ilçede 1-1,5 TL arasında hem de böyle kavun ambarlarından kendiniz seçiyorsunuz :)
30 Kasım 2015 Pazartesi
Tokat Ballıca Mağarası Turu - Rehber Anlatımlı
Arkadaşımızın düğünü vesilesiyle gittiğimiz Tokat ilimizde mümkün oldukça gezmeye çalıştık. Tokat'a gidildiğinde muhakkak gezilmesi gereken yerlerden biri olan Ballıca mağarası yalnızca Tokat'ın değil kesinlikle ülkemizin en güzel, en özel yerlerinden biri. Bu sebeple biz de ziyaret etmeye çalıştık. İyi ki de gitmişiz diyorum. Özellikle rehberin anlatımını dinlerseniz bu mağaranın sadece bir mağara olmadığını, bir mağaranın ne kadar özel olabileceğini anlayacaksınız.. İyi seyirler..
25 Kasım 2015 Çarşamba
3 günlük İstanbul'dan Karayolu İle İzmir Turu
Ben yapacağımız seyahat için hazırladığım gezi planını olduğu gibi sizinle paylaşıyorum, umarım işinize yarar. Sevgilerimle.
İstanbul – İzmir
1. gün - 06.00 İstanbul’dan çıkış
Kahvaltı: Bursa Gölyazı ya da Balıkesir Susurluk (Biz Gölyazı'yı tercih ettik, sımsıcak el yapımı gözleme, söğüş domates, peynir, zeytin, reçel..)
Kemalpaşa’dan yolluk tatlı alınacak 11.30 yolda çay-tatlı
molası 45 dk
Manisada köfte? Giderken dönerken? Ya da hiç yemesek de olur
J
14.00 civarı izmir’e varış ve otele yerleşme.
15.00 otel’den çıkış, hızlıca, kızlarağası, saat kulesi,
asansör ve teleferik (biz tura teleferikten başlayıp, asansör ve kızlarağası yaptık)
İzmir Foça Taşköy Kahvaltı - Yağhane
İzmir'e gittiğimizde dönüşü Manisa üzerinden mi yoksa Bergama üzerinden mi yapalım diye çok düşündük. Eğer Manisa üzerinden dönseydik kahvaltıyı kesinlikle Çiçekliköy'de yapardık ama hem değişiklik olsun diye rotayı değiştirince soluğu Foça Taşköyde aldık.
Mekan dışarıdan öyle ahamlı şahamlı bir şey değil ama kapıdan içeri girince sıcaklığı ve güzelliği sizi çepeçevre sarıyor.
İlgi alaka, mekan, hizmet 10/9. Fiyat 2 kişilik serpme kahvaltı 56 TL. Fotoğrafta gördüğünüz 4 kişilik kahvaltı. Sınırsız haşlanmış yumurta için 2 TL alıyorlar. Çay ve kızarmış ekmek selfservis. Burası aslında bir yağhane ve alkollü mekan.
Çıkarken organik zeytinyağı da aldık 1,5 lt si 50 TL. Daha evde deneyemedik ama kahvaltıdaki organik olmayanı bile enfesti diyebilirim. Biz burayı beğendik, eğer yolumuz düşerse muhakkak yeniden uğrayacağız.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)