6 Mart 2016 Pazar

Turizm sektörü dijital çağa geçti!

Ağır bir bunalımın eşiğinde olan Türk turizminin geleceği “antik çağın en önemli üç kehanet merkezinden" birine ev sahipliği  yapan Didim'de tartışıldı. Didim Belediyesi adına Turizm Araştırmaları Derneği (TURAD)'ın katkılarıyla                             5 Mart 2016  Cumartesi günü gerçekleştirilen  toplantıda, sektör sorunları ve dünyadaki gelişmeler, geleceği tasarlayacak bir yaklaşımla ele alındı. Dönemsel değil yapısal çözümlerin masaya yatırıldığı  “Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş” başlıklı toplantının sonunda bir sonuç bildirgesi yayımlandı.

Turizmin geleceğine ışık tutacak önemli bir toplantıya ev sahipliği yapmaktan ötürü duyduğu            mutluluğu belirten Didim Belediye Başkanı Deniz AtabayAkılcı düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk turizmini geleceğe taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Çözüm yolculuğu için Didim’den yola çıkıyoruz. İhtiyacımız olan; değerlerin ön plana çıktığı kalıcı çözümlere ulaşmak ve uygulamak dedi.


Sonuç bildirgesini basınla paylaşan TURAD Başkanı Bahattin Yücel, çıkış yolu olarak görülen  “İş Geliştirme Odaklı Kriz Yönetim” yaklaşımını açıkladı ve turizm sektörünü krizden çıkaracak temel adımları; Markalaşma ve Sürdürülebilirlik, Dijitalleşme ve Mobilite, Ulusal Turizm Veri Tabanı oluşturmak olarak özetledi. Yücel, “Kitle turizmi sona erdi. Bugün hizmet üreticisi ve tüketici arasındaki en kestirme yol internet. Mobil araçlarla yapılan rezervasyonlar, 2019 yılında (200 Milyar Dolar) toplam online satışların  % 22,5’ine ulaşacak. Sayısallaşma yolunda önemli bir eşikteyiz” dedi.

Deniz ATABAY, Didim Belediye Başkanı
Hedefimiz büyürken gelişebilmek...
Akılcı düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk turizmini geleceğe taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Sert bir şekilde kendimizi eleştirmezsek analog çağda yakalayamadığımız çizgiyi dijitalde hiç yakalayamayacağız. Didim bir tur operatörünün keşfiyle turizme açılan bir kasaba idi. O günden bu yana Didim, çok büyüdü ama gelişemedi.  Hedefimiz gelişme odaklı iş geliştirme yapma. Bütün eksiklerimizi biliyoruz. Önemli projelere hazırlanıyoruz. Bundan sonra çözüm için çalışmalıyız. Bundan sonra güven ortamı yaratmak esas olmalı.


İskender YÖNDER; Didim Kaymakamı
Didim'in nüfusu yılda ortalama 10 bin artıyor
64 binlerden 73 bin nüfuslara geldik. Didim'in nüfusu yılda ortalama 10 bin artıyor. Artık analogdan dijitale geçerken bu değişimlerin de farkına varmak lazım. Buna uyum sağlamak zorundayız. Uyum sağlamak için de uyumamak lazım. Şu anda Didim Turizm Ticaret Serbest Bölgesi için çalışmalar yürütülüyor. İlçede turizmi geliştiriyoruz ve sektörün duayenlerinin görüş, düşünce ve eleştirilerine ihtiyacımız var.

Ayşegül ÇAKIR, TURAD / Didim Markalaşma Projesi      
Markalaşma ve Sürdürülebilirlik” projesine Didim’den start vereceğiz
“Markalaşma ve Sürdürülebilirlik” projesine Didim’den start vereceğiz. 20 işletmenin uluslararası standartlarda hizmet vermesini hedefleyen Didim Projesi Pilot Uygulaması, kısa zamanda tüm bölgeyi kapsayacak. Kendi finansmanını kendi sağlayacak bir “Sürekli İş Geliştirme Modelini” hayata geçireceğiz. Deniz/güneş tatil anlayışını genişletecek coğrafi ve kültürel anlamda Didim’in sunduğu faydayı ortaya çıkararak müşteri sadakatini pekiştireceğiz.