6 Ekim 2013 Pazar

Bursa'da En İyi İskender Nerede Yenir?

Dün yazdığım Urfa'da Sıra Gecesi yazımda aslında yazılmayı bekleyen çok yazının olduğunu söylemiştim. Dünün ardından bugün de fırsat bulunca hızlıca bir yazı yazayım istedim. Geçtiğimiz aylarda bir vesile eski mesai arkadaşlarımla Bursa'ya günübirlik bir gezi yapma şansımız olmuştu. O günle ilgili Bursada en iyi pideli köfte nerede yenir? yazısını sizinle paylaşmıştım. O gün pideli köfte yediğimiz yere aslında bir iskenderciyi arayarak gitmiştik. Yani amacımız pideli köfte değil, iskender yemekti. :) 

O gün hiç olmasın 10-15 kişiye İstanbul'dan geldiğimizi ve kebap yemek istediğimizi söyleyip, "en iyi kebabı nerede yiyebiliriz?" diye  sorduk. Neredeyse herkes bize sadece iki yer söyledi. 

Bunlardan ilki Tayyare Kültür Merkezi yanındaki Kebapçı İskender bir diğeri ise, Bursa eski garajdaki Uludağ Kebapçısı Cemal ve Cemil Usta 'ydı. Biz arkadaşlarımla olan gezimde Kabapçı İskender'i seçtik, ama ondan önceki iş seyahatimde de Cemal ve Cemil ustalarının iskenderlerinin tadına bakmıştım. İkisinde de fiyatlar neredeyse aynı, ama önündeki sıraya aldandığımdan mıdır bilmem ama sanki lezzet noktasında Kebapçı İskender bana bir tık önde gibi geldi. Ama her olursa olsun her ikisi de herhangi bir yerde yiyeceğiniz iskenderlerden çok üstün bir lezzeti sizlere sunuyorlar. Eğer yolunuz Bursa'ya düşerse ben ikisini de hiç çekinmeden tavsiye ederim. Gerçekten hem gittiğinize hem de ödediğiniz ücrete sonuna kadar değecek. Bu arada yemeğin yanında "ŞIRA" içmeyi de sakın unutmayın olur mu? =))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder