21 Şubat 2017 Salı

Onu Yeme Bunu Yeme Deme Her şeyden Kararınca Ye

Kesinlikle onu yeme bunu yeme dememek lazım bu ülkenin her yemeği her lezzeti yenilmeye layık.
Geçtiğimiz günlerde bu kamu spotuna denk geldim. O televizyonlara çıkan güya beslenme uzmanlarına, doktorlara kısmen karşı biri olarak bu reklam filmi uzun süredir sevdiğim, en doğru mesajı reklam filmi olarak hoşuma gitti. 

Hatırladığım ilk tatilimize 1995 yılında  gitmiştik, Allah razı olsun sevgili babacığım o günden bugüne kadar elinden geldiğince gücü yettiğince bizi bir yerlere götürmeye, bu ülkeyi göstermeye, bu ülkenin lezzetlerini bize tattırmaya çalışır. 


2007 yılından bugüne de gücüm yettiğince gezmeye ve ailemi gezdirmeye çalışıyorum. Bu gezme isteğim ve arzum, 2009 yılında yaptığım Pamukkale gezim sonrasında daha da arttı. Çünkü orada dünyanın her yerinden insan vardı ama benim bu ülkenin toprağına doğmuş olan annem o güne kadar Pamukkaleyi görmemiş, o bölgenin lezzetlerini tatmamıştı. Derdim o dur ki gücüm yettiğince aileme bu ülkenin her karış toprağını göstereceğim, her lezzetinin tadına baktıracağım. Yeter ki Rabbim sağlık sıhhat versin. 




 
Ben uzun süredir gezmeye bahane olarak yeme-içme merakımı kullanıyorum. Çünkü bu ülkenin lezzetleri o kadar güzel ki.. Karadeniz'e gidin bambaşka Akdeniz'e gidin bambaşka, Doğu'ya gidin başka lezzet, batı'da bambaşka.. 

Ama hepsi bütünüyle güzel. 

Hepsi bu toprağın bir parçası olarak bizim genetiğimizde mevcut. 

Ama ne oldu da karadeniz'de yayla tereyağı ile büyümüş annenin çocuğuna tereyağ dokunur hale geldi, ege'nin taze balıklarıya büyümüş babanın oğlunun balığa alerjisi çıktı da kapsul olarak balık yağı içer oldu? 

Ne oldu da bir fiil mahallemizde benim hatırladığım 25 yıldır süt satan (hala satıyor) Uğur amcadan annem süt almaya korkar oldu?

Bu konuların içinde belki çok daha derin mevzular var ama siz onu bunu boşverin, bu reklam filminde denildiği gibi, bu ülkenin tüm lezzetlerinden kararınca yeyin,  emin olun dünyanın neredeyse hiçbir ülkesinde bizimkisi kadar çeşitli, renkli, zengin ne ürün çeşitliliği ne de lezzet farklılığı var.. 

Bilin ki biz Karadeniz'in hamsisi Urfa'nın şabut'u, Hatay'ın zahter'i İzmir'in deniz böğrülcesi ile güzeliz.. Yeter ki bilin, yeter ki yiyin, emin olun bu ülkeyi böyle daha çok seversiniz..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder