SONUÇ BİLDİRGESİ
Ağır
bir bunalımın eşiğinde olan Türk turizminin geleceği “antik çağın en önemli üç kehanet merkezinden" birine ev
sahipliği yapan Didim'de tartışıldı. Didim Belediyesi adına Turizm
Araştırmaları Derneği (TURAD)'ın katkılarıyla 5 Mart 2016 Cumartesi günü
gerçekleştirilen toplantıda, sektör
sorunları ve dünyadaki gelişmeler, geleceği tasarlayacak bir yaklaşımla ele
alındı. Dönemsel değil yapısal çözümlerin masaya yatırıldığı “Turizmin Bugünü ve Geleceği; Analogdan Dijital Çağa Geçiş” başlıklı
toplantının sonunda bir sonuç bildirgesi yayımlandı.
Turizmin geleceğine
ışık tutacak önemli bir toplantıya ev sahipliği yapmaktan ötürü duyduğu
mutluluğu belirten Didim Belediye Başkanı Deniz Atabay “Akılcı
düşüncenin ve felsefenin temellerinin atıldığı Didim’de; bu sefer, Türk
turizmini geleceğe taşıyacak akılcı çözümleri konuşacağız. Çözüm yolculuğu için Didim’den yola çıkıyoruz. İhtiyacımız olan; değerlerin ön plana çıktığı kalıcı çözümlere
ulaşmak ve uygulamak” dedi.
Sonuç bildirgesini
basınla paylaşan TURAD Başkanı Bahattin
Yücel, çıkış yolu olarak görülen “İş Geliştirme Odaklı Kriz Yönetim”
yaklaşımını açıkladı ve turizm sektörünü krizden çıkaracak temel adımları; Markalaşma ve Sürdürülebilirlik,
Dijitalleşme ve Mobilite, Ulusal Turizm Veri Tabanı oluşturmak olarak özetledi.
1.
TÜRKİYE’DE DURUM
Mevcut Durum: Sorunu da yeni nesil çözümleri de görmezden geliyoruz
Dünyada her yıl 1 milyarın
üzerinde insan seyahat ediyor ve 1.2 trilyon dolarlık dev bir pazar
oluşturuyor. Bu büyük pazarın %70’ini hala Akdeniz ülkelerine seyahat
oluştururken, Çin ve Hindistan’ın ciddi bir atağa kalkması bekleniyor. Dünyada
bölgesel sıkıntılar yaşansa da 700 bin yatağı bulunan ve sadece yaz turizmine
odaklanan Türkiye bugün, uzun yıllardır beklenen krizin tam içinde yer alıyor. Bugüne değil geleceğe odaklanmalı
ve köklü çözümlere imza atmalıyız. Sektörde alışkın olduklarımızdan çok başka
şeyler oluyor: Kitle turizminin bitmesine paralel aracılık devre dışı kalırken;
tüketici, hizmet üretimine doğrudan ulaşabilir hale geliyor. 2016 yılı ve
sonrası için artık iyi analiz etmemiz gereken yeni bir gezgin profili ve onun
dijital çağa entegre olan yeni seyahat alışkanlıkları var.